HTML

Teszteljünk

Friss topikok

  • schulcziii: Hallod tényleg nem akarok bele szólni , vagy védeni bárkit is, de 1. A fogfeherites a zománcot "ro... (2014.04.20. 05:04) Mekkorát hazudnak a reklámok?

Mekkorát hazudnak a reklámok?

2013.09.13. 12:34 Kovalenszky Richárd

A nagy fogfehérítős fogkrém teszt

fogk.jpgHadd kezdjem rögtön azzal, hogy nem dolgozom semmilyen fogkrémet forgalmazó vagy gyártó cégnél. Nem is vagyok szakértő a témában csak egy átlagos fogyasztó, akinek kicsit elege lett a reklámokból. Tudom, hogy szinte minden reklám túloz, de azt vettem észre az utóbbi időben mióta megjelentek a fogfehérítős fogkrémek, hogy ezek a hirdetések teljesen elrugaszkodtak a valóságtól.

Nem csak egyedül nekem szúrtak szemet az ilyen jellegű túlzások, hanem több barátnőmnek is, akikkel egy beszélgetés alkalmával kitaláltuk, hogy megveszünk néhány ilyen fogkrémet, mindenféle árkategóriából és kipróbáljuk, mennyi igaz abból amit a reklámok mutatnak.

Miután körbenéztünk, a nagyobb drogériákban, 3 féle fogkrém típusból vettünk. Az egyik a pár száz forintos, a másik ugyanezen jól ismert és reklámozott márkák jóval drágább kifejezetten fogfehérítésre ajánlott fogkrémjei. És végül csak a drogériában kapható bőven 1000 forint feletti fogfehérítő fogkrémet.

Hogy ne csak találgassunk, hogy kinek mennyit fehéredett a foga, szereztem egy fogszín skálát egy fogtechnikus ismerősömtől. Ez alapján belőttük, hogy kinek mennyire fehérek jelenleg a fogai.

A fogkrémek válogatásánál felfigyeltünk az egyik jól ismert cég (Signal White now) fogkrémjére ami azonnali fehéredést ígért, viszont ott volt egy kis csillag a szöveg felett, így megkerestük az apró betűs részt. Ahol azt írják a fehéredés csak optikai és átmeneti. Mi? Optikai és átmeneti, mit jelenthet ez? Utána olvastam, és azt hiszem megtaláltam a megoldást. A dobozán olvasható a blue light technology felirat, ez alapján, és amit a neten olvastam róla valószínűleg egyszerűen csak annyit csinál, hogy a fogfehérítéssel foglalkozók előtt egy régóta ismert jelenséget használ ki. Nevezetesen ha valaki kék színűre festi az ajkait akár csak alig észrevehető halványkékre, akkor a fogai fehérebbnek látszanak. És Ahogy internetes fórumokon olvastam, a fogkrém valóban kék színű, még a habja is kék. Ahhoz képest viszont, hogy egyszerű kék színnel festik meg elég borsos az ára. Szóval ezt a fogrémet kilőttük, a tesztelendők közül.

Így végül egy normál 600 Ft-os fogfehérítős fogrém, egy közel 1000 ft-os (Colgate Max White One) és egy csak a drogériákban kapható 1600 Ft-os speciális fogfehérítős (Iwhite fogkrém) vett részt a tesztben.

Két hetet adtunk magunknak, mindenki kipróbált egyet, akinek nem fehéredett a foga az váltott a következőre. Egy hónap után megnéztük kinek milyenek lettek az eredmények, és kinek mi a véleménye.

Kezdjük a legolcsóbbal, mindhármunk véleménye alapján, semmi hatása nincs ezeknek a fogkrémeknek, persze azon túl, hogy ápolják a fogat és friss leheletet biztosítanak a fogunk színét nem befolyásolták. 

A kettes számú jelölt (Colgate Max White One) a már kicsit drágább és a reklámja szerint fogfehérítésre készült krém, i s  hasonlóképpen szerepelt. Semmit nem tapasztaltunk, egyikünknek sem változott a fogszíne. Szóval nem borította ki senki az italát mikor széles mosollyal végigvonultunk a bárban.

A harmadik (Iwhite) viszont hat valamennyire. Kettőnknek is az volt a határozott véleménye, hogy fehéredett a foga, sőt a fogszínskálán is látható volt 1 árnyalatnyi fehéredés. 

A történetnek még nincs vége itt, mivel én „vérszemet” kaptam és szerettem volna, ha tovább fehérednek a fogaim. Főképpen azért mert ez tavasszal történt, és egyébként is egy nagy átalakulás kellős közepén voltam (étrend és életmód változtatás) egy friss szakítás miatt. Bár nem szenvedem önbizalomhiányban, azért ilyenkor minden jól jön ami egy kicsit növelni tudja az ember önbizalmát. Idén nyárra azt a célt tűztem ki, hogy nagyon jó formába kerülök. Ezért barátom Google segítségével némi keresgélés  és az interneten olvasottak alapján rendeltem a netről úgynevezett fogfehérítő matricát. Igen jól olvasod matricát. Alapvetően hasonlóan pesszimista voltam mint  a fogkrémekkel kapcsolatban de mivel sok jó véleményt olvastam róla ezért döntöttem úgy, hogy kap egy esélyt. 10 napig tartott, amíg használni kellett, viszonylag egyszerű, csak fel kellett ragasztani a fogakra és 30 perc múlva levenni és kidobni. Közben persze továbbra is használtam a fogfehérítős fogkrémet. Szinte napról napra láttam a változást, és 10 nap múlva már olyan látványos volt, hogy a kollégáim is megjegyezték, hogy milyen fehérek lettek a fogaim.

Ez hónapokkal ezelőtt történt, a fogkrémet azóta is használom, és nem színeződött vissza fogam.

Végül arra jutottunk a barátnőimmel, hogy a legolcsóbb „fogfehérítős” fogkrémek  reklámjai egyszerűen nem igazak. A speciális drogériában kapható fogfehérítős fogrémek hatásosak lehetnek de csodát azért ne várjon senki. Érdekes, hogy a legjobban reklámozott termékek teljesítettek a legrosszabbul, a legkevésbé vagy egyáltalán nem reklámozottak pedig a legjobban. Viszont ha egy másik komolyabb fogfehérítővel kombináljuk akkor a hatás látványos lehet. Nekem a fogfehérítő matrica ( Whiteline)plusz fogfehérítős fogkrém (Iwhite) kombináció kitűnően működött.

Hogy mit tesztelünk legközelebb azt nem árulom el, de már nyakig benne vagyunk a tesztben. :)

7 komment

Címkék: fogfehérítés fogfehérítős fogkrém fogkrém teszt reklám hazugság reklám teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamhazugsagok.blog.hu/api/trackback/id/tr435510770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelid sunmalac 2013.09.14. 17:39:56

Meg persze rendszeresen fogorvos, fogkoleszedes, feherites, polirozas.

2013.09.14. 18:30:43

nekem azt mondta a fogorvos, hogy nem tesz jót a fogaknak a fehérítés sőt hosszútávon tönkreteszi...

Szelid sunmalac 2013.09.14. 20:10:33

@laptop szerviz http.//www.doctorhouse.hu: Allitolag az eves sem tesz jot nekik.

efi 2013.09.14. 21:05:54

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:
Mellékhatásként erős szőrnövekedés. Meggondolandó.

schulcziii 2014.04.20. 05:04:15

Hallod tényleg nem akarok bele szólni , vagy védeni bárkit is, de
1. A fogfeherites a zománcot "roncsolja" ezért kúraszerűen kell alkalmazni!!!
2. Nem kell fehéríteni..aki napi 2x rendesen fogat mos (min3perc) annak teljesen természetes A2es fogszine van .
3. 2 hét alatt ne várj csodát...de semmitől.
4. A szín csak egy érzet.
5. Kávézóknak , dohányosoknak nem fog sose segíteni ilyen fogrém, csak depurálás és polirozás.
Ezt így mind szakmai szemmel ..:-)
süti beállítások módosítása